سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقش طایفه مرادقلی و تیره های وابسته در انقلاب و دفاع مقدس




http://upload7.ir/images/39480321002115470050.jpg

 

رزمنده و جانباز حاج ورقه مرادقلی فرزند رضا (نوه اکبر ذولفقار)

    در تاریخ 1332 در روستای خمک از توابع شهرستان زهک در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود دوران ابتدائی را تا ششم قدیم در شهرستان زهک به پایان رساند.مدت یکسال در دبیرستان یعقوب لیث زابل تحصیل و به زاهدان آمد و موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید.

   همزمان ایشان مبارزات انقلابی خود را در سال 1356 در شهرستان زاهدان در محضر شهید آیت الله کفعمی آغاز نمودند ایشان اولین دیدار  خود را سال 1356 داشته اند می گوید مامور شهربانی ایشان را دنبال کرده بود و در حین فرار مقابل منزلشخصی اش حضرت آیت الله کفعمی  در حال گفتگو با فردی دیگر بودند من به ایشانرسیدم و ایشان با مخفی کردن  در منزل خودش من را از دست پاسبان نجات می دهد و از همانجا با آیت الله کفعمی به مسجد رفت و در نمازجماعت شرکت می کند و بنا به سفارش حاج آقا هروز برای شرکت در نماز و کلاس های قرآن و احکام حضور داشته اند و ایشان به همراه سایر انقلابیون و زیر نظر فردی روحانی به نام اسدی که ایشان نیز جوان و پُرشور انقلابی بودند در پخش اعلامیه ها و شعار نویسی بر علیه شاه اقدام می کردند.

  در سال 1358 به استخدام اداره برق منطقه سیستان و بلوچستان در آمدند و پس از 35 سال خدمت در خرداد سال 1392 باز نشست گردیدند.

سوابق جبهه

_ در سال 1360 بصورت داوطلبانه به جبهه اعزام در منطقه آبادان عملیات آزاد سازی ها هشر شرکت داشتند.

_ در سال 1367 در شلمچه، ایستگاه حسینیه در گردان پشتیبانی خیبر شرکت که در همانجا دچار عوارض شیمیایی گردید و پس از بستری در بیمارستان مرخص گردید و دارای پرونده جانبازی در بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشند.

_ ایشان از همان سال 1360 به عضویت بسیج درآمده و هنوز ادامه دارد و تا سال 1380 به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ابوذر غفاری و رئیس هیأت امناء مسجد نیز هستند.

ایشان در طول خدمت در دستگاه های مختلف مامور به خدمت شده اند که عبارتند از

1_ دادسرای انقلاب اسلامی

2_ معاونت سیاسی امنیتی استانداری س و ب

3_ دفتر سیاسی اداره اتباء و مهاجران خارجی

           

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 92 دی 9 :: 9:33 صبح :: نویسنده : محمد مرادقلی